Poradna pro řešení problémů s minikamerami

Zakoupili jste si minikameru a máte problém s její použitím? Zde najdete řešení nejčastějších problémů, kterého mohou nastat.

1. Vyberte váš problém

1.1 Nemám návod k použití

Návody k použití si můžete stáhnout vždy přímo u konkrétního produktu na našem webu. Pokud se vám návod nedaří dohledat, kontaktujte naši zákaznickou podporu

1.2 Kamera se nenačte po připojení do PC

Problém může být způsoben několika faktory.

 

  • Zkontrolujte, zda je správně zasunut kabel do minikamery
    U vybraných minikamer je nutné zasunout kabel až "na doraz".
     
  • Zkuste zapojit minikameru do jiného USB portu, popř PC
    Některé USB porty nemusí být s minikamerou kompatibilní. Zkuste ji tedy zapojit do více USB portů popř. do jiného PC.
     
  • Ověřte, zda je minikamera ve správném módu
    Většina minikamer musí být při zapojení do PC vypnutá. Některé kamery zas musí být zapnuté v pohotovostním režimu, aby se v PC správně zobrazily. Vyzkoušejte tedy obě varianty. Nikdy však nepřipojujte minikameru do PC ve chvíli, kdy natáčí video.
     
  • Ověřte, zda se po zapojení rozsvítí dioda na minikameře
    Pokud se po zapojení žádná dioda nerozsvítí, bude pravděpodobně vadný kabel. Zkuste tedy použít jiný kabel.

1.3 Minikamera nenahrává video a nijak nereaguje

Zkontrolujte zda je minikamera nabitá
Kameru připojte do PC, či nabíječky a nechte ji alespoň 2 hodiny nabíjet. Po připojení napájecího kabelu by se měla rozsvítit dioda na minikameře. Je-li kamera zásadním způsobem vybitá, může její "oživení" trvat až několik hodin. Než budete kameru reklamovat, vyzkoušejte ji nechat v nabíječce alespoň 12 hodin.

Ze zkušeností víme, že velmi častou příčinou, proč přístroj nelze dobít, bývá nikoliv závada v samotné kameře, ale v napájecím adaptéru, či kabelu. Máte-li možnost, vyzkoušejte k dobití použít jiný kabel či adaptér, u kterého si jste jisti, že funguje správně.


TIP: To, že se kamera dobíjí poznáte buď podle signalizačních diod, nebo podle toho, že napájecí adaptér začne být cca po 10ti minutách teplý.

1.4 Na minikameře nelze nastavit čas a datum

Pro vyřešení problému zkuste následující:

 

  • Zkontrolujte, zda je datum napsáno ve správném formátu
    Správný formát najdete v návodu k použití.
     
  • Zkontrolujte, zda je textový soubor pojmenován správně
    Správný název textového souboru najdete v návodu k použití.
     
  • Ujistěte se, že vytvořený textový soubor jste umístili do kořenového adresáře
    Kořenový adresář je hlavní adresář v úložišti.
l

2. Vyberte váš dotaz

2.1 Kdy je IR přísvit opravdu neviditelný? (840nm vs 940nm)

Mnoho kamer z naší nabídky je vybaveno IR přísvitem, který umožňuje noční vidění. Podle vlnové délky IR záření, pak existují 2 typy přísvitů:

  1. 940nm - zcela neviditelné záření
    I při přímém pohledu na diody, není lidským okem nic vidět. Tento typ je diskrétnější, ale naopak má o 30-50% menší dosvit. IR přísvit s vlnovou délkou 940nm využívají tedy primárně skryté kamery
     
  2. 840nm - diody červeně svítí
    Svit není lidským okem viditelný, ale při přímém pohledu do diod, je vidět, že diody červeně svítí. Tento typ přísvitu běžně využívají tradiční bezpečnostní kamery, a to z důvodu, že umožňují noční vidění na podstatně delší vzdálenost.

2.2 Musím mít pro provoz IP minikamery veřejnou IP adresu?

Vzhledem k tomu, že všechny IP minikamery z naší nabídky podporují cloudové připojení, tak není nutné mít veřejnou IP adresu. Zároveň není nutné dělat žádné speciální nastavení na vašem routeru. 

Není-li to u dané kamery explicitně uvedeno, není cloud nijak zpoplatněn.

2.3 Rozdíl mezi softwarovou detekcí pohybu a PIR čidlem

Rozdíl mezi softwarovou detekcí pohybu, a detekcí pomocí PIR čidla je detailně rozebrán v článku Obrazová detekce pohybu vs. detekce pomocí PIR čidla.

2.4 Jak nastavím datum a čas textovým souborem?

Na co dát při nastavování data a času pozor!

  • různé kamery používají různé názvy textových souborů
  • různé kamery potřebují zadávat datum a čas v různých formátech
  • některé kamery je nutné připojovat k PC ve vypnutém stavu (většina),a některé ve vypnutém stavu (menšina)

Toto je obecný návod, a konkrétní název souboru, formát data a času a stav v jakém se má kamera připojovat k PC najdete v originálním návodu k vaší kameře.

Popsaný postup: 

  1. Mini kameru vypněte a propojte je s PC 
  2.  V kořenovém adresáři (kořenovým adresářem je nazýván hlavní adresář v zařízení) vytvořte nový textový soubor (do volného prostoru klikněte pravým tlačítkem myši, vyberte nový a z následujícího menu Textový dokument) a pojmenujte ho „time“ (případně "settime" - konkrétní název opět najdete v návodu k produktu).
  3. Soubor otevřete a napište do něj datum ve formátu, dle orig. návodu, např. 2016.03.11 16:10:10
  4. Soubor uložte a přes bezpečné odebrání hardware odpojte kameru od PC
  5.  Při následujícím záznamu se již objeví aktualizované datum

Video návod:

l

3. Vyhledávání v technické poradně pro konkrétní produkty

Existuje několik způsobů jak můžete vyhledávat v naší technické poradně. Všechny popíšeme v jednotlivých bodech níže.

3.1 Vyhledávání dle produktového kódu

Zadejte kód Vámi zakoupeného produktu do vyhledávacího okénka v horní části webu. Vyhledávání by mělo na prvním místě najít samotný produkt, a následně (pokud existuje) článek v technické poradně. 

  • Pakliže kód obsahuje pomlčku, vypište pouze část kódu před pomlčkou
  • nepodaří-li se vám článek ke konkrétnímu produktu vyhledat, můžete zkusit vyhledat obecnou poradnu pro celou sérii produktů, které mají stejné ovládání (viz. bod 2.)

Jak vyhledávat v poradně dle produktového kódu

3.2 Vyhledávání dle série produktů

Do vyhledávacího okénka v horní části webu zadejte název série produktů např.

  • Secutek SGT
  • Secutek SRT
  • Secutek SWX
  • atd..

Vyhledávání dle série produktů

3.3 Manuální procházení technické poradny

Procházet technickou poradnu můžete i manuálně, a to následovných způsobem

  1. Vstupte do technické poradny pro minikamery
  2. Procházejte jednotlivé články
l

Nepodařilo se vám problém vyřešit?

Pokud vám naše poradna nepomohla, nezbývá než zboží reklamovat. Podívejte se jak postupovat při uplatnění reklamace.

Diskuze

Téma zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Nejširší nabídka

Přes 5000 produktů

​Zakázková výroba

Od návrhu po realizaci

Diskrétní doručení

Bez údajů o eshopu

​Specialista v oboru

Více než 5 let v oboru

Rychlost doručení
Kvalita komunikace
Přehlednost obchodu
92 %
našich zákazníků bylo spokojeno s nákupem na www.spyobchod.cz
174 hodnocení