5028a44eb655e101dd25720970f9dfd8.svg  info@SPYobchod.cz       Doprava a platba       Vše o nákupu       Blog        Aktuality

Poradna pro řešení problémů s bezpečnostními kamerami

Zakoupili jste si bezpečnostní kameru a máte problém s jejím použitím? Zde najdete řešení nejčastějších problémů, kterého mohou nastat.

V případě, že zde řešení vašeho problému nenaleznete, můžete zkusit vyhledat konkrétní část technické poradny, určené přímo pro vámi zakoupený produkt viz. sekce 2.

1. Vyberte váš problém

1.1 Nemám návod k použití

Návody k použití si můžete stáhnout vždy přímo u konkrétního produktu na našem webu v záložce "Přílohy". Pokud se vám návod nedaří dohledat, kontaktujte naši zákaznickou podporu

1.2 Ke kameře se nedá připojit (je offline)

  1. Vyzkoušejte, zda se ke kameře lze připojit alespoň z lokální sítě
    Pokud připojení z lokální sítě funguje, tak přejděte na bod 1.4.
     
  2. Ověřte, že má kamera nastavenou vyhovující IP adresu
    Nemá-li kamera aktivovanou funkci DHCP (automatické přidělení vhodné IP adresy), tak je nutné tuto funkci buď aktivovat, a kameru následně restartovat. Nebo IP adresu nastavit manuálně (pouze pro pokročilé uživatele). 

    Aktivovat funkci DHCP bývá standardně možné pomocí programu dodávaného ke kameře.

    Chcete-li nastavit IP adresu manuálně, zde je stručné shrnutí nejdůležitějších bodů.
    IP adresa routeru bývá nejčastěji 192.168.1.1, (adresu vašeho routeru zjistíte např. zadáním příkazu "ipconfig /all" do příkazového řádku a následně vyhledání adresy v řádku "Default Gateway"). Přičemž červená část je segment sítě, a poslední číslo je konkrétní adresa. Aby mohla kamera správně fungovat, tak je nutné aby
    a) Segment sítě kamery byl stejný jako segment sítě routeru 
    b) Konkrétní adresa v dané síti unikátní (je-li v jedné síti více zařízení se stejnou IP adresou, nebude správně fungovat ani jedno). Zda je určitá IP adresa volná, zjistíte například zadáním příkazu "ping 192.168.1.100". Pokud bude příkazový řádek hlásit, že adresa neodpovídá, znamená to, že je volná.

1.3 Kamera je online v lokální síti, ale nelze se k ní připojit přes internet

  1. Zkontrolujte zda v síti, kde je kamera připojena je aktivní internet
    Připojte se do stejné sítě, a vyzkoušejte prohlížet webové stránky. 

  2. Zkontrolujte, zda v zařízení ze kterého se chcete skrz internet připojit ke kameře máte aktivní internet (data / wifi)
    Vyzkoušejte se z daného zařízení připojit na libovolné webové stránky. 

  3. Zkontrolujte, zda v routeru nemáte nastavena pravidla, která by komunikaci blokovala
    Nemáte-li v routeru udělána žádná speciální nastavení, tak standardně není potřeba nic měnit aby kamery fungovaly. Problém často nastává ve firemních sítích, kde IT specialista nastavil různá pravidla, blokující určitý typ komunikace. 
    V tomto případě je nutné odstranit problém na straně vašeho IT.  
    Kamery využívají pro cloudové připojení porty UDP 1-65535.
l

2. Vyberte váš dotaz

2.1 Musím mít pro provoz IP kamery veřejnou IP adresu?

Vzhledem k tomu, že všechny IP kamery z naší nabídky podporují cloudové připojení, tak není nutné mít veřejnou IP adresu. Zároveň není nutné dělat žádné speciální nastavení na vašem routeru. 

Není-li to u dané kamery explicitně uvedeno, není cloud nijak zpoplatněn.

2.2 Jakou spotřebu energie mají kamery?

Spotřeba kamer:

  • Analogové kamery mají běžně spotřebu okolo 70 - 150mA
  • IP kamery mají běžně spotřebu okolo 250 - 350mA

Má-li kamera IR přísvit, je nutné jeho spotřebu v dobu kdy je aktivní (většinou v noci), připočíst ke spotřebě samotné kamery. Orientační hodnoty jsou následující:

  • do 15m = 200 - 300mA
  • do 25m = 300 - 400mA
  • do 50m = 500 - 800mA

Jakou spotřebu mají nízkospotřebové kamery:

Nízkospotřebové kamery fungují tak, že se v klidovém režimu uspávají, a jsou schopny snížit spotřebu i pod 1mA. Z klidového režimu se pak mohou probrat zpravidla pokynem z mobilní aplikace, nebo pomocí pohybového (PIR) či jiného senzoru. V aktivním stavu, je pak jejich spotřeba srovnatelná, s běžnými kamerami. Z toho vyplývá, že nízkospotřebové kamery jsou vhodné pro použití zejména v místech, kde není nutné kontinuální dohled, a kde není příliš mnoho pohybu.

2.3 Kdy je IR přísvit opravdu neviditelný? (840nm vs 940nm)

Mnoho kamer z naší nabídky je vybaveno IR přísvitem, který umožňuje noční vidění. Podle vlnové délky IR záření, pak existují 2 typy přísvitů:

  1. 940nm - zcela neviditelné záření
    I při přímém pohledu na diody, není lidským okem nic vidět. Tento typ je diskrétnější, ale naopak má o 30-50% menší dosvit. IR přísvit s vlnovou délkou 940nm využívají tedy primárně skryté kamery
     
  2. 840nm - diody červeně svítí
    Svit není lidským okem viditelný, ale při přímém pohledu do diod, je vidět, že diody červeně svítí. Tento typ přísvitu běžně využívají tradiční bezpečnostní kamery, a to z důvodu, že umožňují noční vidění na podstatně delší vzdálenost.

2.4 Rozdíl mezi softwarovou detekcí pohybu a PIR čidlem

Rozdíl mezi softwarovou detekcí pohybu, a detekcí pomocí PIR čidla je detailně rozebrán v článku Obrazová detekce pohybu vs. detekce pomocí PIR čidla.

2.5 Jaké objektivy mají jaké úhly záběru, a jaká ideální vzdálenost objektu

U některých kamer výrobci neuvádí úhel záběru, ale pouze délku objektivu. Pro zvolení vhodného objektivu pro vaši aplikaci, vám pomůže následující tabulka.

Délka objektivu a úhel záběru

2.6 Možnosti vyhleádání a párování kamer s aplikací (sken QR, vyhledat v LAN)

Možnosti vyhledání a párování kamer s aplikací (sken QR, vyhledat v LAN, zvuková signalizace) jsou detailně popsány v článku Možnosti vyhleádání a párování kamer s aplikací

2.7 Co je to Onvif, a je pomocí něj možné připojit kamery k NVR, sofware či NAS třetích stran?

l

3. Vyhledávání v technické poradně pro konkrétní produkty

Existuje několik způsobů jak můžete vyhledávat v naší technické poradně. Všechny popíšeme v jednotlivých bodech níže.

3.1 Vyhledávání dle produktového kódu

Zadejte kód Vámi zakoupeného produktu do vyhledávacího okénka v horní části webu. Vyhledávání by mělo na prvním místě najít samotný produkt, a následně (pokud existuje) článek v technické poradně. 

  • Pakliže kód obsahuje pomlčku, vypište pouze část kódu před pomlčkou
  • nepodaří-li se vám článek ke konkrétnímu produktu vyhledat, můžete zkusit vyhledat obecnou poradnu pro celou sérii produktů, které mají stejné ovládání (viz. bod 2.)

Jak vyhledávat v poradně dle produktového kódu

3.2 Vyhledávání dle série produktů

Do vyhledávacího okénka v horní části webu zadejte název série produktů např.

  • Secutek SGT
  • Secutek SRT
  • Secutek SWX
  • atd..

Vyhledávání dle série produktů

3.3 Manuální procházení technické poradny

Procházet technickou poradnu můžete i manuálně, a to následovných způsobem

  1. Vstupte do technické poradny pro bezpečnostní kamery
  2. Procházejte jednotlivé články
l

Nepodařilo se vám problém vyřešit?

Pokud vám naše poradna nepomohla, nezbývá než zboží reklamovat. Podívejte se jak postupovat při uplatnění reklamace.

Diskuze

Téma zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Podobné články

Fotopast do auta
Fotopast do auta

Přečtěte si, jakou použít fotopast do auta.

Nejširší nabídka

Přes 5000 produktů

​Zakázková výroba

Od návrhu po realizaci

Diskrétní doručení

Bez údajů o eshopu

​Specialista v oboru

Více než 10 let v oboru