Už od mládí jsem měl sen otevřít si jednou vlastní restauraci, ačkoliv jsem se po škole víc než 20 let věnoval naprosto jinému oboru. Poté, co děti odrostly a čím dál silněji jsem cítil, že potřebuji novou výzvu a stimul do dalšího života, jsem se rozhodl konečně si tento svůj sen splnit, i když nepopírám, že mě od toho dost lidí odhánělo. Podnik se tedy doopravdy podařilo otevřít a uvést do provozu, aniž by došlo k nějakému výraznému překročení plánovaného rozpočtu a termínové prodlevě. Ani s hledáním zaměstnanců, což jsem pociťoval jako eventuálně pravděpodobně úplně nejkritičtější bod, nebyl zas až takový problém, jak jsem předpokládal. Uplynul rok, jenž je vždy považován za pomyslnou zkoušku ohněm, a všechno se zdálo být v pohodě. Samotný fakt, že čísla neměla barvu červenou, nýbrž černou a že se povedlo stvořit z velké části stálou klientelu chválící jídlo i servis, což dokládaly až na výjimky prázdné talíře vracející se do kuchyně, mě naplňoval velkým optimismem.Samozřejmě, občas se vyskytly konkrétní problémy - ne pokaždé přišli kuchaři přesně na čas, ne vždy byl standard komunikace se zákazníkem dle mých představ, naprostá čistota v kuchyni i na place je také věčným tématem a tak bych mohl dlouze pokračovat. Celkově vzato se ale dílo dařilo.
Co bylo pro mě kromě jiného skutečně důležité? Pocit, že členům svého vlastního týmu můžu věřit. Také proto jsem se snažil s personálem systematicky pracovat, motivovat a sázet na otevřený přístup. Myslím, že i druhá strana to oceňovala. Moc mě tedy nepotěšilo, když jeden z osvědčených číšníků mi nejprve oznámil, že se z plánované dvouměsíční stáže ve Velké Británii, v které jsem mu určitě nechtěl bránit, po jejím skončení k nám už nevrátí. Také tuto komplikaci se po několikaměsíčním hledání a zkoušení podařilo vyřešit a jeho místo nastálo zaujal nový kolega, který se také choval naprosto profesionálně a schopně. Neměl jsem žádné určité podezření, že by cokoliv mohlo být v nepořádku. Obvyklé komplikace, s nimiž se potýkají jiné provozy jako například známé podávání ´podmíráků´ či dvojí alkoholické lahve se u nás neprovozovalo. Prakticky jsem nezažil jedinou stížnost, že by host dostal neférovou míru. Přesto jsem byl zvyklý čas od času vyjet si sestavy z pokladního systému, zejména pak z analytických důvodů. Když jsem se do toho trochu více ponořil, zpozoroval jsem, že v určité dny bylo výrazně více stornovaných účtů. Nejdřív jsem tomu nepřikládal větší váhu. Zkrátka se občas stane, že se číšník splete, ´vyjede´ omylem účet, jenž je potřeba potom stornovat. Přesto mi to nedalo a začal jsem více pozorovat,jestli ku příkladu větší výskyt stornovaných účtů není spojen s konkrétní směnou.
Nikdy jsem nebyl příznivcem kamerových systémů a obdobných věcí na pracovišti, vždycky jsem spoléhal více na vzájemnou důvěru, přesto jsem se rozhodl nenechat nic náhodě a poohlédl se po dobré kameře, která by pasovala přesně pro tyto potřeby. S výběrem jsem si nechal poradit v prodejně specializované firmy Spyobchod. V porovnání s jinými investicemi, jež jsem musel v poslední době učinit, šlo o v podstatě nenákladnou záležitost.
Asi nepřekvapím, ve chvíli kdy řeknu, že moje podezření se bohužel naplnilo a i díky zmíněné kameře bylo i podpořené těžko zpochybnitelným důkazem. Dotyčný pracovník, s nímž jsem se byl logicky nucen rozloučit, ani neměl příliš tendenci zapírat, že v řadě případů fakticky standardně zkasíroval zákazníka a přitom provedl storno účtu.Samozřejmě, nějaká škoda vznikla, a to v řádu několika desítek tisíc, ale díky tomu, že se na vše přišlo i za pomoci mini kamery Secutron UltraLife ukryté v pohybovém senzoru od alarmu, relativně brzy, předešlo se škodě řádově vyšší, na kterou se úplně drtivou většinou může vyšplhat při dlouhodobějším systematickém používání zmíněné nepoctivé metody.
Pro mě z toho plyne ponaučení, že opatrnost směrem k vlastním zaměstnancům se vyplatí i při uplatňování demokratickému stylu řízení. Na druhou stranu, ani popsaná nepříjemná zkušenost nezměnila vůbec nic zásadního obecně na mém přístupu k zaměstnancům, kdož mají samozřejmě také významný podíl na tom, že mému vysněnému podniku se zatím vcelku daří.
Martin V.
redakčně upraveno na základě reálného příběhu našeho spokojeného zákazníka.
Doporučené výrobky pro odhalení nepoctivých zaměstnanců v restauraci
Pro různé prostory mohou být vhodnou volbou různé produkty. Každopádně velmi univerzálním řešením, jež uplatníte prakticky na jakémkoliv místě je minikamera s detekcí pohybu UltraLife UL-15W, která je vhodná pro skrytou montáž. V restauracích nebo barech může být nedostatek světla. V tomto případě bude řešením skrytá kamera s nočním viděním. Například Mini kamera s nočním viděním LawMate PV-FM20HDWI, jež vidí v úplné tmě do vzdálenosti až 5 metrů, a je schopna nahrávat ve Full HD rozlišení. Máte-li problém s personálem, podívejte se do naší sekce Nepoctiví zaměstnanci, kde naleznete ty nejlepší produkty pro jejich objevení a usvědčení.
Skryté kamery Secutron Ultralife
Další příběhy z praxe

V našem bytě jsme už několik let bojovali s jedním floutkem, který dělal neplechu, kde to jen šlo. Škody, které za ty roky působil, se již vyšplhaly řádově do statisíců, a nezpůsoboval škody jen u nás. Zná...
Diskuze
Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.